} Basın Odası | Artema

Engin Günaydın da Artema’yı Bozamadı!

Şener Şen’in rol aldığı ve “Aç-Kapa Artema” sloganıyla hafızalara kazanan reklam filminden 25 yıl sonra, bu kez Engin Günaydın’ın rol aldığı yeni reklam filmiyle tüketicinin karşısına çıkan Artema, 1.5 milyon kez test ettiği ürünleriyle Avrupa ve ABD standartlarının kat kat üzerine çıkarken, iki yıl içinde yüzde 50 büyüme hedefine odaklandı.

Türkiye armatür pazarının lideri ve “Ulusal Kalite Başarı Ödülü” alan ilk markası olan Artema, iki yıl içinde pirinç döküm kapasitesini üç milyon adede ulaştırmayı ve 2015 yılına kadar yüzde 50 büyümeyi hedefliyor.

Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu’nun mutfak ve banyo aksesuarları markası Artema’nın büyüme planlarının açıklandığı ve yeni reklam filminin tanıtıldığı basın toplantısında konuşan Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu Başkanı Hüsamettin Onanç, Artema markasının Eczacıbaşı Topluluğu içinde özel ve önemli bir yere sahip olduğunu belirterek, “Önümüzdeki dönemde Artema konumunu güçlendirerek, grubun büyüme hedeflerindeki en önemli oyunculardan biri olacaktır” dedi.

Hala hatırlanan ve Artema markasının bilinirliğinde önemli bir payı olan “Aç/Kapa Artema” kampanyasını aratmayacak bir başka kampanyayı hayata geçirdiklerini ifade eden Onanç, “Buradaki amacımız hem tüketicimizle aramızdaki sıcak bağın devam etmesini sağlamak hem de standartlar üstü dayanıklılığımızı vurgulamaktı. Reklamın bu mesajı başarılı bir şekilde yansıttığını düşünüyoruz. Üzerinde bu kadar gururla durduğumuz dayanıklılık konusunun tabii ki bir nedeni var. Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu olarak Ar-Ge ve inovasyonu kurumsal bir değer olarak benimsiyoruz. İnovasyon çalışmalarımıza her yıl 30 milyon TL kaynak ayırıyoruz. Bu alanda yurtiçi ve yurtdışında toplam 80 kişilik bir ekip çalışıyor” diye konuştu.

Toplantıda konuşan Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu Başkan Yardımcısı Atalay Gümrah da, 2.5 milyon pirinç döküm kapasitesi ile Avrupa’nın önde gelen döküm merkezlerinden birine sahip olduklarını belirterek, “İki yıl içerisinde yüzde 50 büyüyerek bu kapasitemizi üç milyon adede ulaştırmayı planlıyoruz. Bu paralelde, halen yüzde 20 olan pazar payımızı da 2015 yılında yüzde 50’ye yükseltmeyi hedefliyoruz” dedi.

Artema’nın 150 milyon TL’lik cirosunun % 25’inin yurtdışındaki satışlardan elde edildiğini kaydeden Gümrah, yaygın dağıtım ağı ile Türkiye genelinde 10.000’in üzerinde satış noktasında tüketici ile buluştuklarını söyledi.

Geleneksel nalbur dükkânlarında “aç kapa armatür”ün adı olan Artema’nın son 10 yılda sayıları her geçen gün artan yapı marketlerde de kategori liderliğine sahip olduğunu vurgulayan Atalay Gümrah, “Ürünlerimiz Türkiye’deki yapı market mağazalarının yüzde 95’inde sergileniyor.” dedi. Gayrimenkul sektöründeki hareketlenmenin armatür pazarına da etki ettiğini belirten Gümrah, Türkiye’de yapılan her 10 nitelikli konut ve otel projesinden 4’ünün Artema ürünlerini tercih ettiğini de belirtti.

Pazar lideri olmanın sadece satışa odaklı bir anlayışla sürdürülemeyeceğini de vurgulayan Gümrah “Lider olmak sorumlulukları da beraberinde getirir. Tüketicilerimize en kaliteli ürünü sunmanın ötesinde, satış sonrasında da Artema kalitesini yaşamalarını sağlamak için; eğitimleri her dönem yenilenen, Türkiye genelinde 135 yetkili servis ve ile montaj ve bakım hizmeti veriyoruz” dedi.

ÜRÜN STANDARTLARINDA AVRUPAYI 7’E ABD’Yİ 3’E KATLIYOR

Artema ürünlerinin su ve enerji tasarrufunu esas alınarak geliştirildiğini ve dayanıklılık, sızdırmazlık, aşınma ve kararmazlık alanlarındaki testleriyle dünya standartlarını zorladıklarını dile getiren Gümrah, inovasyon çalışmalarına önemli yatırımlar yaptıklarını, PVD kaplama özelliğinin de bu yatırımların sonucunda ortaya çıkan bir ilk olduğunu söyledi.

Armatür pazarındaki dünya verilerini karşılaştıran Gümrah “Yaklaşık 4 kişilik bir aile, günde ortalama bir armatürü 40 kere açıp kapıyor. Bu rakam da 100 yıllık bir ömre eş değer oluyor. Biz Artema olarak Avrupa standardı olan 210 bin ve Amerika standardı olan 500 bin ile yetinmiyoruz, armatürlerimize açma kapama testini 1 milyon 500 bin kez uyguluyoruz” dedi.

Gümrah, kararmazlık testi için standart olan 200 saatlik korozyon testini 720 saate, 5 barlık şebeke suyuna karşı 25 bar ile uygulanan basınç testini ise 50 bara çıkarttıklarını belirterek aşınmazlık testini ise geliştirdiği PVD teknolojisiyle armatürlerine uyguladığını söyledi.

ŞENER ŞEN’DEN 25 YIL SONRA ENGİN GÜNAYDIN

Artema’nın yeni reklam kampanyasında, sevilen oyuncu Engin Günaydın standartları zorlayan Artema armatürlerini bozmaya çalışan bir karakter olarak izleyenlerin karşısına çıkıyor. Artema’nın ürün testlerinin esprili bir dille anlatıldığı reklam filmleri hakkında da bilgi veren Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grup Başkan Yardımcısı Atalay Gümrah “1988 yılında Şener Şen’in rol aldığı reklam filmlerimizden sonra dönem dönem farklı reklam kampanyaları yapsak da genel anlamda sessiz kalmayı tercih ettik. Bu zaman içerisinde de, tüm çalışmalarımızı özenle ve titizlikle planladık. Yeni dönem iş hedeflerimize paralel olarak da yeni bir reklam kampanyası başlattık. Artema olarak bugün başlattığımız reklam kampanyasıyla yeni bir dönemin kapısını aralıyoruz. Bazı arkadaşlarımız, reklam filmi çekimlerinde Engin Günaydın hiçbir Artema’yı bozabildi mi diye sordular. Gönül rahatlığı ile söyleyebilirim ki, bozamadı” dedi.

Artema Hakkında

Dr. Nejat Eczacıbaşı'nın 1979 yılında temelini attığı Artema Bozüyük üretim tesisleri, 1983’ün sonlarına doğru sıhhi tesisat armatürleri de üretmeye başladı. 1995’te faaliyet alanına banyo aksesuvarlarını ekleyen kuruluş, bugün banyo ve mutfak armatürleri, duş sistemleri ile banyo aksesuvarları olmak üzere 4 ana ürün grubunu müşterilerinin beğenisine sunuyor. Artema, kaliteye yönelik yatırımlarıyla sektöründe "Ulusal Kalite Başarı Ödülü" almaya hak kazanan ilk kuruluş.

Yıllık 3 milyon adet armatür ve 2,5 milyon adet banyo aksesuvarı üretme kapasitesi bulunan Artema, ISO 9001 Kalite Sistem Sertifikası ve ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi sertifikasına sahip. Artema’nın TS EN 817 ve TS EN 200 standartlarına uygun olarak üretilen armatürleri, ihraç edildiği pazarlarda da onaylatılıyor. 5 kıtada 50'ye yakın ülkeye VitrA markasıyla ihraç edilen Artema'nın önemli yurtdışı pazarları arasında ABD, Almanya, İngiltere, İsveç, Avustralya, BDT ve Ortadoğu ülkeleri yer alıyor. Artema; yönetim anlayışı, ürün kalitesi ve müşteri odaklı hizmet yaklaşımıyla, yalnız Türkiye'de değil, dış pazarlarda da hızla büyüyor.

Reklam filmimizi izlemek için tıklayınız.